ក្រសួងអបរំ ប្រកាសដាក់ឱ្យអនុវត្តផែនការសកម្មភាពគោលនយោបាយគ្រូបង្រៀនឆ្នាំ២០២៤-២០៣០ជាផ្លូវការ
ភ្នំពេញ៖ផែនការសកម្មភាពគោលនយោបាយស្តីពីគ្រូបង្រៀនឆ្នាំ ២០២៤-២០៣០ ដែលនឹងជួយជំរុញ និងអភិវ ឌ្ឍន៍សមត្ថភាពវិជ្ជាជីវៈគ្រូបង្រៀននៅកម្ពុជា សំដៅពង្រឹងគុណភាពអប់រំឱ្យកាន់តែរីកចំរើនបន្ថែមទៀតនោះ ត្រូវបានក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា និងភាគីពាក់ព័ន្ធ ប្រកាសដាក់ឱ្យអនុវត្តជាផ្លូវការហើយ កាលពីចុងសប្តាហ៍កន្លងទៅ។
ប្រភពក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា កាលពីថ្ងៃទី១០ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២៣ បានឱ្យដឹងថា ពិធីប្រកាសដាក់ឱ្យអនុវត្តផែនការសកម្មភាពគោលនយោបាយស្តីពីគ្រូបង្រៀនឆ្នាំ ២០២៤-២០៣០ បានធ្វើឡើងក្រោមវត្តមានឯកឧត្តមបណ្ឌិតសភាចារ្យ ហង់ជួន ណារ៉ុន រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា, លោក Anirban Chatterjee នាយករងប្រចាំប្រទេសនៃអង្គការយូនីសេហ្វ( UNICEF) ប្រចាំកម្ពុជា, មន្រ្តីពាក់ព័ន្ធ និងតំណាងដៃគូអភិវឌ្ឍជាច្រើនរូបទៀត។
នាឱកាសនោះឯកឧត្តមរដ្ឋមន្រ្តីបានកោតសរសើរដល់ដៃគូពាក់ព័ន្ធ និងអង្គការយូនីសេហ្វ ដែលបានសហការ និងផ្តល់ការឧបត្ថម្ភគាំទ្រ ទាំងសម្ភារ ថវិកា និងបច្ចេកទេសក្នុងការជួយរៀបចំផែនការសកម្មភាព និងការចូលរួមអនុវត្តផែនការសកម្មភាពគោលនយោបាយ ស្តីពីគ្រូបង្រៀនជាច្រើនឆ្នាំមកនេះ និងសម្រេចបានលទ្ធផលជាច្រើន។
សម្រាប់ផែនការសកម្មភាពគោលនយោបាយស្តីពីគ្រូបង្រៀន នៅក្នុងដំណាក់កាលពីឆ្នាំ២០២៣ ដល់ឆ្នាំ២០២៨ ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្រ្តីបានរំលេចថា ក្រសួងនឹងបន្តការយកចិត្តទុកដាក់លើគ្រូបង្រៀន ដោយចាត់ទុកថាគ្រូបង្រៀននៅកម្ពុជានឹងត្រូវទទួលបានការជឿទុកចិត្ត និងការទទួលស្គាល់ថាជា «អ្នកផលិតចំណេះដឹង អ្នកអនុវត្តពិតប្រាកដនៅកម្រិតសាលារៀន និងជាដៃគូសម្រាប់កែលម្អគោលនយោបាយ»។

ជុំវិញរឿងនេះ លោក គង់ សំនៀង ប្រធានសហព័ន្ធសេវាអប់រំនៅកម្ពុជា នៅថ្ងៃទី១១ ខែធ្នូ បានថ្លែងសារទរចំពោះការដាក់អនុវត្តផែនការសកម្មភាពគោលនយោបាយនានា ដើម្បីអភិវឌ្ឍគ្រូបង្រៀននៅកម្ពុជា ខណៈលោកថា វិស័យអប់រំឯកជន នៅតែត្រូវការគ្រូបង្រៀនពីសាលារដ្ឋ ដើម្បីមកបង្រៀន និងចែករំលែកវិធីសាស្រ្តបន្ថែម។
លោកក៏រំពឹងដែរថា តាមរយៈការដាក់ឱ្យអនុវត្តផែនការសកម្មភាពគោលនយោបាយនេះ នឹងធ្វើឱ្យការបណ្តុះបណ្តាលគ្រូនៅកម្ពុជា កាន់តែមានគុណភាព។
បើតាមក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា ផែនការសកម្មភាពគោលនយោបាយ ស្តីពីគ្រូបង្រៀនសម្រាប់ឆ្នាំ ២០២៤-២០៣០ ដែលបានប្រកាសដាក់ឱ្យអនុវត្តនេះ គឺជាឯកសារដ៏សំខាន់មួយ សម្រាប់ការចូលរួមគាំទ្រក្នុងការអនុវត្តយុទ្ធសាស្ត្របញ្ចកោណ ដំណាក់កាលទី១។ រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបានចាត់ទុកវិស័យអប់រំជាវិស័យអាទិភាពទី១ ឆ្ពោះទៅអភិវឌ្ឍមូលធនមនុស្សឱ្យមានចំណេះដឹង និងសមត្ថភាពខ្ពស់ ភាពច្នៃប្រឌិត ស្មារតីសហគ្រិនភាព នវានុវត្តន៍ និងក្រមសីលធម៌ខ្ពស់ ក្នុងការរួមចំណែកដល់ការអភិវឌ្ឍសង្គម និងកំណើនសេដ្ឋកិច្ចប្រកប ដោយចីរភាព និងបរិយាបន្ន។
ក្រសួងបន្តថា ដើម្បីសម្រេចបាននូវគោលដៅ និងផែនការសកម្មភាពគោលនយោបាយនេះ ក្រសួងនឹងបន្តធ្វើកំណែទម្រង់គ្រឹះស្ថានបណ្តុះបណ្តាលគ្រូ ដោយផ្ដោតលើចំណុចសំខាន់ៗដូចជា៖ ការកែលម្អកម្មវិធីបណ្តុះបណ្តាល និងវិក្រឹតការគ្រូ, ការអភិវឌ្ឍសមត្ថភាពវិជ្ជាជីវៈគ្រូឧទ្ទេសខាងផ្នែកខ្លឹមសារមេរៀន, ការអភិវឌ្ឍហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធស្របតាមបច្ចេកវិទ្យាថ្មីៗ បណ្ណាល័យ និងសម្ភារឧបទេសទំនើបសម្បូរបែប និងការធានាគុណភាពនៃការបណ្តុះបណ្តាលជាដើម៕

ដោយ៖បូរ ពេជ្រហ្សាលីន