“ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា”លើកទី១៨ បង្ហាញពីសក្តានុពលផលិតផលខ្មែរ

ភ្នំពេញ៖ “ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា”លើកទី១៨ ឆ្នាំ២០២៥ ក្រោមមូលបទ “យុគសម័យថ្មីនៃពាណិជ្ជកម្ម៖ បង្កើនកិត្យានុភាព​ផលិតផលក្នុងស្រុក”បានបើកសម្ពោធកាលពីព្រឹកថ្ងៃទី៤ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២៥​ ក្រោមអធិបតី​ភាពឯកឧត្តម ស៊ុន ចាន់ថុល ឧបនាយក​រដ្ឋមន្ត្រី អនុប្រធានទី១ ក្រុមប្រឹក្សាអភិវឌ្ឍន៍កម្ពុជា តំណាងដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់សម្តេចមហាបវរ​ធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នាយក​រដ្ឋមន្ត្រីនៃ​ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា។

“ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មប្រចាំឆ្នាំដែលមានរយៈពេលបួនថ្ងៃចាប់ពីថ្ងៃទី៤ ខែធ្នូដល់ថ្ងៃទី៧ ខែធ្នូ រៀបចំឡើងនៅសាលសន្និបាត ភីអេច ហ្គ្រេនហល បុរីប៉េងហួត បឹងស្នោ រាជធានីភ្នំពេញ។នាពេលសម្ពោធមានការអញ្ជើញចូលរួមពីមន្រ្តតំណាង ក្រសួង ស្ថាប័ន អង្គទូតប្រចាំនៅព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា ដៃគូអភិវឌ្ឍន៍ និងវិស័យឯកជន ព្រមទាំងភ្ញៀវជាតិ និងអន្តរជាតិ យ៉ាងច្រើនកុះករ។

ក្នុងព្រឹត្តិការណ៍នេះមានស្តង់តាំងបង្ហាញចំនួន ២៥០ស្តង់ក្នុងនោះ ៦០ភាគរយ គឺជាផលិតផលខ្មែរ និងបន្ថែមដោយស្តង់ផលិត​ផលពីប្រទេសមួយចំនួន។

លោកជំទាវ ចម និម្មល រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានមានប្រសាសន៍ថា «ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា» ឆ្នាំ២០២៥ រៀបចំឡើង​ស្រប​ជាមួយនឹងការគាំទ្រផលិតផលខ្មែរពីសំណាក់ប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរ ។ពិព័រណ៍នេះមានតាំងបង្ហាញផលិតផលជាច្រើនរួមមាន ផលិតផលដែលមានគុណភាពខ្ពស់របស់ខ្មែរ និងផលិតផលសម្រាប់ការនាំចេញរបស់កម្ពុជា ផលិតផលកម្មន្តសាល ផលិតផល​សិប្បកម្ម ផលិតផលកសិកម្ម និងសេវាកម្ម។ ជាមួយគ្នានេះក៏មានការតាំងទំនិញនាំចូល​ដ៏សម្បូរបែបផងដែរ។

ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មលើកទី១៨នេះ ក៏មានអមដោយការរៀបចំផ្សេងៗទៀតដូចជា វេទិកាស្តីពីការការនាំចេញរបស់កម្ពុជា, កម្មវិធីជំនួបពាណិជ្ជកម្មស្តីពីការអភិវឌ្ឍទីផ្សារផលិតផលសក្តានុពលកម្ពុជា, វេទិកាប្រកួតប្រជែងសិស្សនិស្សិត, វេទិកាអប់រំ យុវជនក្នុងវិស័យពាណិជ្ជកម្ម៖ «ជំរុញការយល់ដឹងអំពីគោលនយោបាយពាណិជ្ជកម្មសម្រាប់អនាគតអ្នកដឹកនាំបន្តវេន​ក្នុងវិស័យនាំចេញ នាំចូល»,កិច្ចប្រជុំពិភាក្សាស្តីពីការសម្រួលការចុះបញ្ជីសហគ្រាសធុនមីក្រូ តូច និងមធ្យម និងការប្រគំតន្រ្តីជាដើម។

ឯកឧត្តម ស៊ុន ចាន់ថុល ឧបនាយករដ្ឋមន្រ្តី អនុប្រធានទី១ ក្រុមប្រឹក្សាអភិវឌ្ឍន៍កម្ពុជាដែលអញ្ជើញសម្ពោធកម្មវិធី​មាន​ប្រសាសន៍ថា ព្រឹត្តិការណ៍ពិព័រណ៍នេះ មានភាពច្នៃប្រឌិត រស់រវើក និងសម្បូរបែប និង រៀបចំទាន់សភាពការណ៍បច្ចុប្បន្ន ហើយក៏ជាព្រឹត្តិការណ៍ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្ម កម្រិតអន្តរជាតិដ៏ធំមួយប្រចាំឆ្នាំ ដែលរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាដោយមានក្រសួង ពាណិជ្ជកម្មជាសេនាធិការ។ពិព័រណ៍នេះរៀបចំឡើងក្នុងគោលបំណងជំរុញលើកកម្ពស់ និងបង្ហាញផលិតផល និងសេវាកម្ម​សក្តានុពលរបស់កម្ពុជា, តភ្ជាប់ទីផ្សារក្នុងស្រុក, បង្កើតឱកាសក្នុងការផ្គូផ្គងរវាងធុរជនក្នុងស្រុក និងអន្តរជាតិ និងផ្សព្វផ្សាយពី កាលានុវត្តភាពសេដ្ឋកិច្ច ពាណិជ្ជកម្ម និងវិនិយោគនៅកម្ពុជា។

ឯកឧត្តមបន្ថែមថា ព្រឹត្តិការណ៍ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា នឹងក្លាយជាចលករក្នុងការបង្កើនល្បឿន និងជំរុញសកម្មភាព​ពាណិជ្ជកម្មក្នុងប្រទេស និង តភ្ជាប់ទីផ្សារក្នុងស្រុកបន្ថែមទៀត ដើម្បីផ្តល់ឱកាសឱ្យផលិតករកម្ពុជាមានទីផ្សារ និងឈានទៅ​ការពង្រឹងសមត្ថភាពនៃការផលិតរបស់ខ្លួនសម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់ទីផ្សារក្នុង ស្រុកជំនួសឱ្យផលិតផលនាំចូលជាបណ្តើរៗ។

សូមជម្រាបថា «ពិព័រណ៍ពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា (CTExpo)» ដើមឡើយមានឈ្មោះថា «ពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរ និងទំនិញនាំចេញ-នាំចូល (CIEGE)» ដែលរៀបចំឡើងនៅឆ្នាំ២០០៦មក ដោយទទួលបានជោគជ័យចំនួន១៧លើកមកហើយ។ ការផ្លាស់ប្តូរ​ឈ្មោះពិព័រណ៍ផលិតផលខ្មែរ និងទំនិញនាំចេញ-នាំចូល ក្នុងគោលបំណងធ្វើឱ្យឈ្មោះពិព័រណ៍នេះ កាន់តែមានភាពសាមញ្ញ ឆ្លុះបញ្ចាំងពី គោលគំនិតនៃឧត្តមភាព និងប្រកបដោយភាពទាក់ទាញក្នុងទីផ្សារសម័យថ្មី ដែលមានភាពរស់រវើក និងការយកចិត្ត ទុកដាក់លើគុណភាពខ្ពស់ និងភាពសាមញ្ញ៕

ដោយ៖ង៉ាន់ ទិត្យ
រូបភាព៖ រិន រចនា

ង៉ាន់ ទិត្យ
ង៉ាន់ ទិត្យ
ឆ្លងកាត់បទពិសោធន៍ការងារជាង១០ឆ្នាំ លើវិស័យ ព័ត៌មាន ដោយប្រកាន់ខ្ជាប់នូវក្រមសិលធម៌វិជ្ជាជីវៈសារព័ត៌មាន។ បច្ចុប្បន្ននេះ លោកជាអ្នកយកព័ត៌មាននៅស្ថានីយ៍ទូរទស្សន៍អប្សរា ដែលផ្តោតជាសំខាន់លើព័ត៌មានលើវិស័យ សេដ្ឋកិច្ច ហិរញ្ញវត្ថុ និងកសិកម្ម។ ក្រៅពីផលិតព័ត៌មាន និងបទយកការណ៍ លោកក៏នៅមានជំនាញផ្នែកអាន និងកាត់តបានយ៉ាងល្អផងដែរ។
ads banner
ads banner
ads banner