អ្នកជំនាញ៖ អ្នកបង្កើតគោលនយោបាយនៅចិនកំពុងជួបវិបត្តិ ខណៈតម្លៃចេញពីរោងចក្រកើនឡើង ហើយអ្នកផលិតមានអារម្មណ៍ថារងគំនាប

ក្រុង​ប៉េកាំង​៖​ ផ្អែក​លើ​ទិន្នន័យ​សេដ្ឋកិច្ច​ចុង​ក្រោយ​ អតិផរណា​នៃ​តម្លៃ​ផលិត​ផល​ចេញ​ពី​​រោង​ចក្រ​នៅ​ចិន​ និង​កំណើន​នៃ​ការ​ថយ​ចុះ​នៃ​ការ​នាំ​ចេញ​របស់​ប្រទេស​ បង្ហាញ​ពី​ការ​ធ្លាក់​ចុះ​នៃ​សេដ្ឋកិច្ច​ ប៉ុន្តែ​មាន​ហានិភ័យ​តិច​តួច​ដែល​ថ្លៃ​ដើម​នៃ​ការ​ចំណាយ​ប្រចាំ​ថ្ងៃ​នឹង​កើន​ឡើង​ ​ទោះ​បី​ជា​អតិផរណា​តម្លៃ​ទំនិញ​ប្រើប្រាស់​កើន​ឡើង​តិច​តួច​នា​ខែ​កក្កដា​នេះ​​​ក៏​ដោយ​។​

​យោង​តាម​ការិយាល័យ​ស្ថិតិ​ជាតិចិន​​ (NBS) ​អតិផរណា​នៃ​តម្លៃ​ចេញ​ពី​រោង​ចក្រ​ ​​វាស់​វែង​ដោយ​សន្ទស្សន៍​ថ្លៃ​ផលិត​ (PPI) ​បាន​កើន​ឡើងចំនួន​​ ៩ ​ភាគ​រយ​កាល​ពី​​​ខែ​កក្កដា​ធៀប​នឹងពេល​វាលា​ដដែល​កាល​ពី​​ឆ្នាំ​មុន​។​ ​សន្ទស្សន៍​ថ្លៃ​ផលិត​ ដែល​បង្ហាញ​ពី​តម្លៃ​​រោងចក្រ​គិត​ថ្លៃ​ពី​អ្នក​លក់​ដុំ​សម្រាប់​ផលិត​ផល​របស់​ពួកគេ​ គឺ​ខ្ពស់​ជាង​ការ​កើន​ឡើងចំនួន​​ ៨,៨ ​ភាគរយ​កាល​ពី​ខែ​មិថុនា​។​

​កាលចុង​សប្តាហ៍​ ទិន្នន័យ​ពាណិជ្ជកម្ម​ថ្មី​ក៏​បាន​បង្ហាញ​ផង​ដែរ​ថា​ កំណើន​នៃ​ការ​នាំ​ចេញ​របស់​ចិន​​ក្នុង​ខែ​កក្កដា​ បាន​ធ្លាក់​ចុះ​ដូច​ការ​រំពឹង​ទុក​។​ ការ​នាំ​ចេញ​បាន​កើន​ឡើង​ដល់​ ២៨២,៦៦ ​ប៊ីលាន​ដុល្លារ​ ឬ​ស្មើ ​១៩,៣​ ភាគ​រយ​ធៀប​នឹង​ឆ្នាំ​មុន​ ពោល​គឺ​ធ្លាក់​ចុះ​ពី​កំណើន​ ៣២,២ ​ភាគរយ​នៅ​ខែ​មិថុនា​ និង​ទាប​ជាង​ការ​រំពឹង​ទុក​ត្រឹម​ ១៩,៩ ​ភាគ​រយ​។​

​សារព័ត៌មាន​ The ​South​ China​ Morning​ Post ​បាន​ដក​ស្រង់​កំណត់​ត្រា​​មួយ​របស់​លោក​ ​Zhang ​Zhiwei​ ប្រធាន​សេដ្ឋវិទូ​ប្រចាំ​ក្រុម​ហ៊ុន​ Pinpoint ​Asset ​Management ដែល​​ថា ​ ការ​ដាក់​សម្ពាធ​ពាណិជ្ជកម្ម​បន្ថែម​ទៀត​ប្រទេស​ចិន​ ត្រូវ​បាន​គេ​រំពឹង​ថា​ នឹង​ត្រួត​ពិនិត្យ​យ៉ាង​ហ្មត់ចត់​នូវ​ចលនា​ដឹក​ទំនិញ​ និង​អ្នក​ដំណើរ​ឆ្លង​កាត់​ព្រំដែន​ ដោយ​សារ​តែ​ការ​ផ្ទុះឡើង​នៃ​​វ៉ារ្យ៉ង់​ដែលតា​ (Delta) ​ អាច​រឹត​បន្តឹង​សង្វាក់​ផ្គត់​ផ្គង់​ខណៈ​ដែល​ជំរុញ​តម្លៃ​ទំនិញ​រោងចក្រ​។​

លោក Zhang ​និយាយ​ថា​៖​ «​បញ្ហា​នេះ​ ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​បង្កើត​គោល​នយោបាយ​ជួប​នឹង​បញ្ហា​មួយ​ ដោយ​អតិផរណា​នៃ​តម្លៃ​ចេញ​ពី​ច្រក​ទ្វារ​រោងចក្រ​ កំពុង​កើន​ឡើង​ ហើយ​កំណើន​កំពុង​ធ្លាក់​ចុះ។​ ជំងឺ​រាត​ត្បាត​​រំខាន​ដល់​ចង្វាក់​ផ្គត់​ផ្គង់​ពិភព​លោក​ និង​ធ្វើ​ឱ្យ​វា​អាក្រក់​ទៅ​ៗ​»​។​

​​ថ្វី​បើ​មួយ​ភាគ​ធំ​បាន​ធូរស្បើយ​​​ពី​ការ​រំខាន​ដោយ​ការ​រាតត្បាត​នៃ​វីរុស​កូរ៉ូណា​ក៏​ហើយ​ក្ដី​ ក៏​ការ​ងើប​ឡើង​វិ​ញ​នៃ​សេដ្ឋ​កិច្ច​របស់​ប្រទេស​ចិន​ ឥឡូវ​នេះ​កំពុង​បាត់​បង់​ថាមពល​មួយ​​ដែល​ជា​លទ្ធផល​នៃ​អតិផរណា​តម្លៃ​រោងចក្រ​។​ ក្រុមហ៊ុន​អ្នក​ផលិត​ នៅ​តែ​ប្រឈម​មុខ​នឹង​បញ្ហា​ដូច​ជា​តម្លៃ​វត្ថុធាតុ​ដើម​ខ្ពស់​ តម្លៃ​ភស្តុភារ​កើន​ឡើង​ និង​ការ​ជាប់​គាំង​នៃ​​ចង្វាក់​ផ្គត់​ផ្គង់​ពិភព​លោក​ ហើយ​កត្តា​ទាំង​នេះ​ កំពុង​រារាំង​ការ​ចាប់​អារម្មណ៍​ណា​មួយ​ក្នុង​ការ​បង្កើន​ទិន្នផល​។​

​ការ​ផ្អាក​ផលិតកម្ម​ បាន​រាល​ដាល​ដល់​មជ្ឈមណ្ឌល​ផលិត​កម្ម​ភាគ​ខាង​ត្បូង​នៃ​ខេត្ត​ Guangdong ​របស់​ចិន​ក្នុង​រយៈ​ពេល​ប៉ុន្មាន​ខែ​ចុង​ក្រោយ​នេះ​ ដោយ​សារ​តែ​កំណើន​នៃ​ថ្លៃ​ដើម​ធ្វើ​ឱ្យ​ខាត​បង់​ប្រាក់​ចំណេញ​ ខណៈ​តម្រូវ​ការ​នៅ​បរទេស​កើន​ឡើង​សម្រាប់​ទំនិញ​។​

​យោង​តាម​អ្នក​វិភាគ​នៅ​ធនាគារ​ជប៉ុន​ Nomura ​ការ​ចំណាយ​ខ្ពស់​លើ​វត្ថុធាតុ​ដើម​ ​ផ្តើម​ចេញ​ពី​​ការ​ងើប​ឡើង​វិញ​​របស់​ប្រទេស​ចិន​ដែល​ជំរុញ​តម្រូវការ​ ខណៈ​ពេល​ដែល​កត្តា​ផ្គត់ផ្គង់​ក៏​ដើរ​តួ​ផង​ដែរ​ រួម​ទាំង​ការ​ទប់​ស្កាត់​ទិន្នផល​នៅ​ក្នុង​ឧស្សាហកម្ម​ដែល​មាន​ការ​បំពុល​បរិស្ថាន​ខ្ពស់​​​។  ​ធនាគារ​នេះ​ នៅ​តែ​មាន​ភាព​វិជ្ជមាន​ចំពោះ​ចក្ខុវិស័យ​អតិផរណា​ ដោយ​ចាត់​ទុក​ថា​វា​ «​អាច​គ្រប់​គ្រង​បាន​»​។​

​​ជាមួយ​គ្នា​នេះ​ NBS ​បាន​និយាយ​កាលពី​ថ្ងៃ​ច័ន្ទ​​ថា ​សន្ទស្សន៍​ថ្លៃ​ទំនិញ​ប្រើប្រាស់​ផ្លូវ​ការ​របស់​ចិន​ បាន​កើន​ឡើង​ ១ ​ភាគ​រយ​នៅ​ក្នុង​ខែ​កក្កដា​ធៀប​នឹង​ឆ្នាំ​មុន​ ធ្លាក់​ចុះ​ពី​ ១,១ ​ភាគ​រយ​កាល​ពី​ខែ​មិថុនា​។​

​លោក Wen Bin ប្រធានអ្នកវិភាគម៉ាក្រូសេដ្ឋកិច្ច​នៃធនាគារចិន Minsheng ​និយាយថា៖ «អតិផរណានៃអ្នកប្រើប្រាស់ នៅតែអាចគ្រប់គ្រងបាន ហើយវានឹងមានផលប៉ះពាល់តិចតួចចំពោះការបង្កើតគោលនយោបាយរូបិយវត្ថុ»។

​អ្នកប្រើ​ប្រាស់​ចិន​ ក៏​​ឃើញ​ផង​ដែរ​ថា​ តម្លៃ​ម្ហូប​អាហារ​បាន​ធ្លាក់​ចុះ​ក្នុង​ខែ​កក្កដា​ ៣,៧ ​ភាគ​រយ​ប្រៀប​ធៀប​នឹង​ឆ្នាំ​មុន​ ​​ធ្លាក់​ចុះ ​១,៧ ​ភាគ​រយ​កាល​ពី​ខែ​មិថុនា​។​ ​

​ការកើន​ឡើង​នៃ​សន្ទស្សន៍​ថ្លៃ​ទំនិញ​ប្រើ​ប្រាស់​នៅ​ខែ​កក្កដា​ ​បណ្តាល​មក​ពី​ផលិតផល​មិន​មែន​ជា​ស្បៀង ​ជា​ពិសេស​សេវា​កម្ម​ដឹក​ជញ្ជូន​ទាក់​ទង​នឹង​ប្រេង​ឥន្ធនៈ​ ដែល​​ទទួល​រង​នូវ​ការ​ឡើង​ថ្លៃ​ប្រេង​ពិភព​លោក​​ដោយ​សារ​តម្រូវ​ការ​​ខ្ពស់​ ហើយ​ខ្វះ​ការ​ផ្គត់​ផ្គង់​។ ​

​នៅ​ក្នុង​វិស័យ​​ពាណិជ្ជកម្ម​វិញ​ ទិន្នន័យ​បាន​បង្ហាញ​ថា​ ការ​ធ្លាក់​ចុះ​នៃ​កំណើន​នៃ​ការ​នាំ​ចេញ​របស់​ចិន​ គឺ​បណ្តាល​មក​ពី​ភាព​យឺត​យ៉ាវ​នៃ​ការ​ទិញ​ពី​អ្នក​ទិញ​ធំ​ៗបំ​ផុត​របស់​ចិន​រួម​មាន​ប្រទេស​អាស៊ាន​ទាំង​ ១០​ សហរដ្ឋ​អាមេរិក​ និង​សហភាព​អឺរ៉ុប​។

​​​​រយៈ​ពេល​​ ៧ ​ខែ​​ដំបូង​នៃ​ឆ្នាំ​​ ២០២១ ​ការ​នាំ​ចេញ​របស់​ចិន​ទៅ​កាន់​អាស៊ាន​បាន​កើន​ឡើង​ ៣៤,២ ​ភាគ​រយ​ ​សហភាព​អឺរ៉ុប​ ៣២,៧ ​ភាគ​រយ​  និង​នាំចូល​ពី​សហរដ្ឋ​អាមេរិក​បាន​កើន​ឡើង​ ៣៦,៩ ​ភាគ​រយ​ ​​បើ​ប្រៀប​ធៀប​នឹង​រយៈ​ពេល​ដូច​គ្នានៅ​ឆ្នាំ​មុន​។

យ៉ាងណា​មិញ​ ប្រទេស​ចិន​កំពុង​ប្រឈម​មុខ​នឹង​ការ​ធ្លាក់​ចុះ​នៃ​សេដ្ឋកិច្ច​នៅ​ក្នុង​ប៉ុន្មាន​ខែ​ខាង​មុខ​នេះ ​ហើយ​អ្នក​វិភាគ​ខ្លះ​បាន​កាត់​បន្ថយ​ការ​ព្យាករណ៍​សម្រាប់​សេដ្ឋកិច្ច​ចិន​រួច​ទៅ​ហើយ​។​ ក្រុមហ៊ុន Goldman​ Sachs Group Inc. ដែល​ជា​ក្រុម​ហ៊ុន​ធនាគារ​វិនិយោគ​ បាន​ទម្លាក់​ការព្យាករណ៍​សេដ្ឋកិច្ច​ចិន​របស់​ខ្លួន​សម្រាប់​ត្រីមាស​ទី​ ៣ ​និង​កំណើន​ផលិត​ផល​ក្នុង​ស្រុក​សរុប​ពេញ​មួយ​ឆ្នាំ​ពី​ ៨,៦ ​ភាគរយ​ មក​ត្រឹម​ ៨,៣ ​ភាគ​រយ​​ ដោយ​សារ​តែ​វិធានការ​ទប់​ស្កាត់​ការ​រាលដាល​នៃ​ជំងឺ​កូវីដ-១៩​ ចុង​ក្រោយ​បង្អស់​នៅ​ប្រទេស​។​

ប្រភព៖ SCMP

ឆាយ រត្ថា
ឆាយ រត្ថា
លោក ឆាយ រត្ថា ជាបុគ្គលិកផ្នែកព័ត៌មានវិទ្យា នៃអគ្គនាយកដ្ឋានវិទ្យុ និងទូរទស្សន៍ អប្សរា
ads banner
ads banner
ads banner