អ្នកនាំពាក្យ គ​.​ជ​.​ប. ឆ្លើយតប​ទៅ​នឹង​ការស្នើសុំ​របស់​គណបក្ស​នយោបាយ​ចំនួន​ប្រាំមួយ​

ភ្នំពេញៈ​អ្នកនាំពាក្យ​គណៈកម្មាធិការ​ជាតិ​រៀបចំ​ការបោះឆ្នោត​(​គ​.​ជ​.​ប​.)​បាន​ឆ្លើយតប​ទៅនឹង​ការទាមទារ​របស់​គណ​បក្សនយោបាយ​ចំនួន​ប្រាំមួយ​ដែល​ឲ្យ គ​.​ជ​.​ប​. រក្សាទុក​ទម្រង់​កំណត់ហេតុ​នៃ​ការរាប់​សន្លឹកឆ្នោត (​ទម្រង់ ១១០២)​និង​ឱ្យ គណៈកម្មការ​ឃុំ​-​សង្កាត់​រៀបចំ​ការបោះឆ្នោត​មាន​ភារកិច្ច​ចាត់ចែង​ចែក​ទម្រង់​១១០២​ជូន​ភ្នាក់ងារ​គណបក្សនយោបាយ​ដែលមាន​វត្ត​មាននៅ​ការិយាល័យ​រាប់​សន្លឹកឆ្នោត​ដូច​ទៅនឹង​ការបោះឆ្នោត​មុនៗ​គឺជា​សិទ្ធិ​នៅក្នុង​ការបញ្ចេញមតិរ​បស់​ពួកគាត់ ក៏ប៉ុន្តែ​យ៉ាងណាក៏ដោយ​នៅក្នុង​យន្ត​ការងារ និង​នៅក្នុង​លំហូរ​នៃ​ដំណើរការ​អនុវត្ត​ការងារ​របស់ គ​.​ជ​.​ប​.​គឺ​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន ប្រសិទ្ធភាព​ការងារ និង​តម្លាភាព​ការងារ និង​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​ភាពត្រឹមត្រូវ​នៅក្នុង​កិច្ចដំណើរការ​ផង​។​

​គណបក្សនយោបាយ​ចំនួន​ប្រាំមួយ​នេះ​មាន​៖ គណបក្ស​កម្ពុជា​និយម គណបក្ស​កែទម្រង់​កម្ពុ​ជា គណបក្ស​កម្លាំង ប្រជាធិបតេយ្យ គណបក្ស​ប្រជាធិបតេយ្យ​មូលដ្ឋាន គណបក្ស​បំណង​ពលរដ្ឋ និង​គណបក្ស​ភ្លើងទៀន កាលពី​ថ្ងៃទី​២៧ ខែមករា ឆ្នាំ​២០២២​នេះ បានចេញ​ញត្តិ​រួមមួយ​ទាមទារ​ឱ្យ​គ​.​ជ​.​ប​. រក្សាទុក​ទម្រង់​កំណត់ហេតុ​នៃ​ការរាប់​សន្លឹកឆ្នោត ឬ​ហៅថា​ទម្រង់​១១០២ និង​ឱ្យ​គណៈកម្មការ​ឃុំ​-​សង្កាត់​រៀបចំ​ការបោះឆ្នោត​មាន​ភារកិច្ច​ចាត់ចែង​ចែក​ទម្រង់​១១០២ ជូន​ភ្នាក់ងារ​គណបក្សនយោបាយ​ដែលមាន​វត្ត​មាននៅ​ការិយាល័យ​រាប់​សន្លឹកឆ្នោត​ដូច​ទៅនឹង​ការបោះឆ្នោត​មុនៗ​។

​ឯកឧត្តម សោម សូ​រី​ដា អ្នកនាំពាក្យ​គណៈកម្មាធិការ​ជាតិ​រៀបចំ​ការបោះឆ្នោត (រូបថតឯកសារ)

​ឯកឧត្តម សោម សូ​រី​ដា អ្នកនាំពាក្យ​គណៈកម្មាធិការ​ជាតិ​រៀបចំ​ការបោះឆ្នោត​បាន​មានប្រសាសន៍ប្រាប់ AMS​នៅ​ល្ងាច ថ្ងៃទី​២៨ ខែមករា​នេះ​ថា ទិន្នន័យ​ដែលមាន​នៅក្នុង​ទម្រង់ ១១០២ ដែល​នៅ​ក្នុងនោះ​គណបក្សនយោបាយ​ចំនួន ប្រាំមួយ​បានស្នើ​សុំ​ឲ្យ​មាន​ដាក់​មកវិញ នូវ​សន្លឹកឆ្នោត​មិនបាន​ប្រើ សន្លឹកឆ្នោត​ខូច សន្លឹកឆ្នោត​ដែល​បានទទួល​។ ទិន្នន័យ​សន្លឹកឆ្នោត​ដែល​បានទទួល សន្លឹកឆ្នោត​មិនបាន​ប្រើ សន្លឹកឆ្នោត​ខូច គឺមាន​បញ្ជាក់​នៅក្នុង​កំណត់ហេតុ នៃ​ការបោះឆ្នោត​។​នៅក្នុង​កំណត់ហេតុ​នៃ​ការបោះឆ្នោត​គឺ​គេ​រាប់​រាល់​សន្លឹកឆ្នោត​ទាំងឡាយ​ដែល​មិន​ត្រូវបាន​បោះ​ទៅក្នុង​ហិប​ឆ្នោត​។​នៅពេល​បោះឆ្នោត​ចប់​គេ​ចាប់ផ្តើម​ផ្ទៀងផ្ទាត់​និង​ធ្វើ​កំណត់ហេតុ​នៃ​ការបោះឆ្នោត​ដោយ​នៅក្នុង​កំណត់ហេតុ​នៃ ការបោះឆ្នោត​នោះ គឺមាន​ដាក់បញ្ចូល​នៅ​តួលេខ​ចំនួន​សន្លឹកឆ្នោត​ដែល​បានទទួល​សរុប សន្លឹកឆ្នោត​ដែល​មិនបាន​ប្រើ រួម​នឹង​សន្លឹកឆ្នោត​ខូច នោះ​មានន័យថា សន្លឹកឆ្នោត​ទាំងនោះ​មិនមាន នៅក្នុង ហិប​ឆ្នោត​នោះទេ​។

​ឯកឧត្តម​បន្តថា បន្ទាប់ពី​ការរាប់​សន្លឹកឆ្នោត គឺកំណត់​ហេតុ​នៃ​ការរាប់​សន្លឹកឆ្នោត ១១០២ ត្រូវបាន​កត់ត្រា​នៅ​ចំនួន សន្លឹកឆ្នោត ដែលមាន​នៅក្នុង​ហិប​ឆ្នោត ហើយ​ចំនួន​សន្លឹកឆ្នោត ដែលមាន​នៅក្នុង​ហិប​ឆ្នោត​គឺ​ប្រភេទ​សន្លឹកឆ្នោត​បានការ និង​មិនបានការ ឬ​របស់​ផ្សេង ទៀត ដែល​មិនមែនជា​សន្លឹកឆ្នោត​។ ដូច្នេះ​សម្រាប់ ១១០២​កំណត់ហេតុ​នៃ​ការរាប់​សន្លឹក ឆ្នោត​នេះ គ​.​ជ​.​ប​. មិន​ចុះ​តួលេខ​សន្លឹកឆ្នោត​ដែល បាន​រៀបរាប់ នៅក្នុង​កំណត់ហេតុ​នៃ​ការបោះឆ្នោត ហើយ​នោះទេ​។​

​អ្នកនាំពាក្យ​ គ​.​ជ​.​ប​. បាន​បញ្ជាក់ថា “​ទិន្នន័យ​សន្លឹកឆ្នោត​ដែល​បានទទួល សន្លឹកឆ្នោត​មិនបាន​ប្រើ និង​សន្លឹកឆ្នោត​ខូច មាន​កត់ត្រា​ច្បាស់លាស់​នៅក្នុង​កំណត់ហេតុ​នៃ​ការបោះឆ្នោត​ដែល​កំណត់​ហេតុនេះ​ត្រូវបាន​ចុះហត្ថលេខា​ជា​សាក្សី​របស់​ភ្នាក់ងារ​គណបក្សនយោបាយ​។ ដូច្នេះ​គ្មាន​អី​ដែល​លាក់លៀម​នោះទេ​។ ចំណែកឯ​កំណត់​ហេ​តិ ១១០២​គឺ​កត់​ត្រាតែ​ចំនួន សន្លឹកឆ្នោត​ដែលមាន​នៅក្នុង​ហិប​ដែលមាន​ពីរ​ប្រភេទ​គឺ​សន្លឹកឆ្នោត​បានការ​និង​មិនបានការ​។​ទន្ទឹមនឹង​រាប់​ចំនួន​សន្លឹកឆ្នោត​ដែល មាននៅ​ក្នុង​ហិប​ហើយ ទើប​កំណត់ហេតុ ១១០២ រាប់​ចំនួន​សន្លឹកឆ្នោត​ដែល​គណបក្សនយោបាយ​និ​នួ​យៗ នឹង​ទទួលបាន​ក្នុងពេល​បោះឆ្នោត​។ ប្រសិនជា​គណបក្ស ១០ ឈរឈ្មោះ​បោះឆ្នោត​នៅក្នុង​មណ្ឌលបោះឆ្នោត​មួយ គឺ​១១០២ កត់ត្រា​ថា តើ​គណបក្ស​និ​មួយៗ ទទួលបាន​សម្លេងឆ្នោត​គាំទ្រ​ប៉ុន្មាន​?​។​ដូច្នេះ​ភាពចាំបាច់​ដើម្បី​សរសេរ ឡើងវិញ​នៅ​ចំនួន​សន្លឹកឆ្នោត​ដែល​ទទួលបាន​សរុប ដែល​មិនបាន​ប្រើ សន្លឹកឆ្នោត​ដែល​ខូច​ដែល​បាន​ចុះ​រួចហើយ​នៅ ក្នុង​កំណត់ហេតុ នៃ​ការបោះឆ្នោត នោះ​គឺជា​ការមិន​ចាំបាច់​ទេ ជា​ករណី​មិនចាំបាច់​ទេ អាចធ្វើ​ឲ្យ​មានការ​ភ័ន្តច្រឡំ​”​។​

​ឯកឧត្តម សោម សូ​រី​ដា បាន​បន្តថា ទាក់ទង​មន្ត្រី​ការិយាល័យ​បោះឆ្នោត​ទទួល​ការបណ្តុះបណ្តាល​តែមួយ​ថ្ងៃ​ទេ​ហើយនឹង ចាប់ផ្តើម​ប្រតិបត្តិ​ការបោះឆ្នោត​មួយថ្ងៃ ហើយ​មួយថ្ងៃ​នៃ​ដំណើរការ​បោះឆ្នោត​ដោយ​មន្ត្រី​ការិយាល័យ​បោះឆ្នោត ប្រាំមួយ​នាក់​នេះ គឺ​ចាប់ផ្តើម​ពី​ម៉ោង ៦​ព្រឹក រហូតដល់​បញ្ចប់​ការបោះឆ្នោត ការរាប់​សន្លឹកឆ្នោត កា​រវេ​ប​ខ្ចប់​សម្ភារ​ឯកសារ បោះឆ្នោត បញ្ជូនទៅ​គណៈកម្មការ​ឃុំ​សង្កាត់​រៀបចំ​ការបោះឆ្នោត​។

​លោក​បាន​បញ្ជាក់ថា អ្វីដែល​ជាការ​លើកឡើង​របស់​គណបក្សនយោបាយ​ទាំង​ប្រាំមួយ ហាក់ដូចជា​អត់​បានធ្វើ​អ្វី​សោះ​សម្រាប់​ភ្នាក់ងារ​របស់ខ្លួន​ដែល​ចូលរួម ឬក៏​ចាត់​ឲ្យ​ទៅ​តាមដាន​សង្កេតមើល​ដំណើរការ​បោះឆ្នោត រាប់​សន្លឹកឆ្នោត​នៅ​ការិយាល័យ​បោះឆ្នោត​។ ជាទូទៅ​ភ្នាក់ងារ​គណបក្សនយោបាយ​ត្រូវតែ​ទទួលបាន​ការបណ្តុះបណ្តាល​ពី​គណបក្សនយោបាយ​អំពី​ការចុះទៅ​តាមដាន​ត្រួតពិនិត្យ​ដំណើរការ​បោះឆ្នោត រាប់​សន្លឹកឆ្នោត​នៅ​ការិយាល័យ​បោះឆ្នោត​។ តើ​ភ្នាក់ងារ​គណបក្សនយោបាយ​ទៅ​ការិយាល័យ​បោះឆ្នោត​ដើម្បី​អី​? គឺ​ទៅ​តាមដាន​ពិនិត្យមើល​ដំណើរការ​បោះឆ្នោត និង​រាប់​សន្លឹកឆ្នោត គាត់​ទៅ​ជាប់​ជាមួយនឹង​ខ្លួន​នៅ​សម្ភារ បរិក្ខា សម្រាប់​កត់ត្រា​ពី​ដំណើរការ​ទូទៅ ពី​ព្រឹ​ត្ត​ការណ៍ ជាពិសេស​លទ្ធផល​នៃ​ការបោះឆ្នោត ហើយ​អ្វីដែល​គាត់​កត់ត្រា គឺ​ដើម្បី​ផ្ទៀងផ្ទាត់​ជាមួយនិង​លទ្ធផល​ដែល​គណៈកម្មការ​ការិយាល័យ​បោះឆ្នោត និង​រាប់​សន្លឹកឆ្នោត​ផលិតឡើង ឬក៏​បង្កើតបាន​។ ហើយ​បើ​គាត់​ចាំតែ​យក​លទ្ធផល​ពី​គណៈកម្មការ​ការិយាល័យ​បោះឆ្នោត​ដដែល​សួរថា តើ​គាត់​មានអី​ទៅ​ផ្ទៀងផ្ទាត់​ជាមួយ​គណៈកម្មការ​ការិយាល័យ​បោះឆ្នោត និង​រាប់​សន្លឹកឆ្នោត ផ្ទៀងផ្ទាត់​ដើម្បី​ធ្វើជា​សាក្សី​ចុះហត្ថលេខា​ទៅលើ​កំណត់ហេតុ​នៃ​ការបោះឆ្នោត និង​កំណត់ហេតុ​នៃ​ការរាប់​សន្លឹកឆ្នោត​។​

​អ្នកនាំពាក្យ គ​.​ជ​.​ប​. បាន​បញ្ជាក់ថា ការទាមទារ​របស់​គ​ណ​បក្សនយោបាយ​ទាំង​ប្រាំមួយ​នេះ គឺជា​សិទ្ធិ​នៅក្នុង​ការបញ្ចេញមតិរ​បស់​ពួកគាត់ ក៏ប៉ុន្តែ​យ៉ាងណាក៏ដោយ​នៅក្នុង​យន្ត​ការងារ និង​នៅក្នុង​រំហូរ​នៃ​ដំណើរការ​អនុវត្ត​ការងារ​របស់ គ.ជ.ប. គឺ​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​ការងារ និង​តម្លាភាព​ការងារ និង​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​ភាពត្រឹមត្រូវ​នៅក្នុង​កិច្ច​ដំណើរ​ការ​ផង​៕ ដោយៈ ពល​ជ័យ​

ទាវ សារៈមុនិន្ទ
ទាវ សារៈមុនិន្ទ
ជាការីនិពន្ធគេហទំព័រ ដែលទទួលខុសត្រូវលើការផ្សាយអត្ថបទ ខ្លឹមសាររូបភាព កែសម្រួលទម្រង់អត្ថបទ កែអក្ខរាវិរុទ្ធលើគេហទំព័រអប្សរាសង់ត្រាល់ ផ្នែក Politico360 ។ លោកក៏មាននាទីជាអ្នកអង្កេត និងតាមដានអំពីព័ត៌មានជាតិ និងអន្តរជាតិ ដែលចុះផ្សាយទាក់ទងនឹងនយោបាយកម្ពុជាផងដែរ៕
ads banner
ads banner
ads banner