ក្រសួង​សាធារណ​ការ កំពុង​​រៀប​ចំ​​សេចក្ដី​ព្រាង​អនុក្រឹត្យ ស្តី​ពី​ការ​កំណត់​ល្បឿន​សម្រាប់​យាន​យន្ត​គ្រប់​ប្រភេទ

អត្ថបទដោយ៖
CPA

ភ្នំពេញ៖ ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន កំពុង​ពិភាក្សា​​ជា​មួយ​មន្ត្រី​ពាក់​ព័ន្ធ ដើម្បី​ធ្វើ​ការ​ពិនិត្យលើ​​សេចក្តី​ព្រា​ង​អនុក្រឹត្យ ស្តី​ពី​ការ​កំណត់​ល្បឿន​សម្រាប់​យាន​យន្ត​គ្រប់​ប្រភេទ ដែល​ធ្វើ​ចរា​ចរណ៍​​នៅ​លើ​ផ្លូវ​ថ្នល់​ ។​អនុក្រឹត្យ​នេះ មាន​គោល​បំណង​កាត់​បន្ថយ​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​។

លោក ផន រឹម អ្នក​នាំ​ពាក្យ​ក្រសួង​សាធារណ​ការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន បាន​ប្រាប់​ឱ្យ​ដឹង​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​១៨ ខែ​តុលា​ថា ​​ក្នុង​សេចក្ដី​ព្រាង​អនុក្រឹត្យ​នេះ ​​មាន​៤​ជំពូក និង​១៣​មាត្រា ខណៈ​ដែល​កិច្ច​ប្រជុំ ពិភាក្សា​ជា​មួយ​ភាគី​ពាក់​ព័ន្ធកាលពីថ្ងៃទី​១៧ ខែតុលា ​បាន​​ពិនិត្យ​ផ្ទៀង​ផ្ទាត់ និង​កែ​សម្រួល​ឡើង​វិញ​នូវពាក្យ​ពេចន៍ ឃ្លា​ឃ្លោង និង​កា​រ​កំណត់​និយម​ន័យ​វាក្យ​​ស័ព្ទ​​មួយ​ចំនួន ដើម្បី​ឱ្យ​ស្រប​នឹង​បរិបទ​សង្គម​បច្ចុប្បន្ន​។

អ្នកនាំពាក្យដដែលបញ្ជាក់​ថា ​៖ «​សេចក្ដី​ព្រាង​អនុ​ក្រឹត្យ ស្តី​ពី​ការ​កំណត់​ល្បឿន​យាន​យន្ត​នេះ មាន​គោល​បំ​ណងកំណត់​ល្បឿន​បើក​បរ​យាន​យន្ត​គ្រប់​ប្រភេទ​ដែល​ធ្វើ​ចរាចរណ៍​នៅ​លើ​ផ្លូវ​ថ្នល់​ កាត់​បន្ថយ​គ្រោះ​ថ្នាក់​ច​រាចរ​ណ៍​ផ្លូវ​គោក ការ​ប្រើ​ប្រាស់​ពេល​វេលា​ឱ្យ​បាន​សម​ស្រប និង​ស្រប​តាម​ស្ថាន​ភាព​ជាក់​ស្តែង​ដែល​យើង​មាន​ផ្លូ​វ​ល្បឿន​លឿន​ផង​ដែរ​»​។

ទាក់​ទង​សេចក្ដី​ព្រាង​អនុក្រឹត្យ​ដែរ​ លោក គឹម បញ្ញា ប្រធា​ន​អង្គការ​​មូល​​និធិ​​បង្ការ​​របួស​អាស៊ី​ប្រចាំ​កម្ពុជា បាន​ឱ្យ​ដឹង​ដែរ​ថា​ ​ការ​បង្កើត​អនុក្រឹត្យនេះ គឺ​មាន​សារៈ​សំខាន់​ខ្លាំង​ណាស់ ដោយលោកបាន​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ឱ្យ​​ក្រ​សួង ក៏​ដូច​ជា​រាជរ​ដ្ឋាភិបាល គួរ​តែ​មាន​ការ​ពិភាក្សា និង​ពិគ្រោះ​យោបល់​ជាមួ​យ​ភាគី​ពាក់​ព័ន្ធ ជា​ពិសេ​ស​អង្គការ​សង្គម​ស៊ីវិល ​ដើម្បី​អាច​ឱ្យ​ភាគី​ពាក់​ព័ន្ធ​ចូល​រួម​ផ្ដល់ធា​តុ​ចូល​ដែល​ចាំ​បាច់​ដាក់​ក្នុង​អនុក្រឹត្យ​។

លោក​បន្ត​ថា ​មូល​ហេតុ​ចម្បង​ដែល​បង្ក​ឱ្យ​មាន​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍ រហូត​ដល់​មាន​មនុស្ស​ស្លាប់ របួស និង​ពិការ គឺ​កើត​ឡើង​ពី​ការ​បើក​បរ​ហួស​ល្បឿន​កំណត់ ហេតុ​នេះ​សេចក្ដី​ព្រាង​អនុក្រឹត្យ​នេះ ទាម​ទារ​ការ​ពិ​គ្រោះ​​​​យោបល់​ជា​មួយ​អ្នក​​ពាក់​ព័ន្ធ​។

លោក​​ គឹម បញ្ហា បាន​បន្ត​ទៀត​​ថា ក្រៅ​ពី​ការ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ឱ្យ​ក្រសួង​មាន​ការ​ពិគ្រោះ​យោបល់​ជា​មួយ​ភាគី​ពា​ក់​ព័ន្ធ​ ​លោក​ក៏​មាន​យោបល់​មួយ​ចំនួន​ទៅ​កាន់​ក្រសួង ដើម្បី​ដាក់​ចូល​ទៅ​ក្នុងសេ​ចក្ដី​ព្រាង​អនុក្រឹត្យ ដែ​ល​​ក្នុង​នោះ​ លោក​​ស្នើ​ឱ្យ​ក្រសួង​ត្រូវ​កំណត់​ល្បឿន​យាន​យន្ត ត្រឹម​៣០​គីឡូ​ម៉ែត្រ​ក្នុង​មួយ​ម៉ោង​នៅ​តំបន់​សាលា​រៀន​ទូ​ទាំង​ប្រទេស​។

មួយ​វិញ​ទៀត លោក​ស្នើ​ឱ្យ​ក្រសួង​ក៏​ត្រូវ​កំណត់​ល្បឿន​នៅ​ក្រៅ​ពី​ទី​ប្រជុំ​ជន សម្រាប់​រថយន្ត​ដឹក​កម្មករ ត្រឹម​៥០​គីឡូ​ម៉ែត្រ​ក្នុង​មួយ​ម៉ោង​ប៉ុណ្ណោះ​។

លោក គឹម បញ្ញា ថ្លែង​ថា ​៖ «​ខ្ញុំ​ជឿ​ថា បើ​យើង​កំណត់​ចំណុច​ទាំង​ពីរ​នេះ ហើយ​យើង​មាន​វិធាន​ការ​ក្នុង​កា​រ​រឹត​បណ្ដឹង​នៃ​ការ​អនុវត្ត​ច្បាប់ វា​នឹងជួ​យ​ធ្វើ​ឱ្យ​ក្មួយៗ​ប្អូនៗ​សិស្ស​ ​និស្សិត បង​ប្អូន​កម្មករ គឺ​កាន់​តែ​មាន​សុវ​ត្ថិភាព​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​តាម​ដង​ផ្លូវ​»​។

លោក​បន្ថែម​ថា ការ​កំណត់​ល្បឿន​នេះ ក៏​គួរ​តែ​កុំ​ឱ្យ​មាន​ការ​អនុញ្ញាត​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​ល្បឿន​យាន​យន្ត​ខ្ពស់​ពេក ពីព្រោះ​ដូច​ជា​ផ្លូវ​ល្បឿន​លឿន​លោក​មើលឃើញ​កន្លង​មក​ថា យាន​យន្ត​បាន​បើក​បរ​ក្នុង​ល្បឿន​ពី​១២០ ទៅ២០០​គីឡូ​ម៉ែត្រ​ក្នុង​មួយ​ម៉ោង ហេតុ​នេះ​ប្រសិន​​បើក​បរ​ក្នុង​ល្បឿន​បែប​នេះ វា​អាច​បង្ក​ឱ្យ​ស្លាប់ និ​ង​របួស​ដល់​ខ្លួន​ឯង និង​មាន​ហានិភ័យ​ដល់​អ្នក​ដទៃ​ទៀត​។

សូម​បញ្ជាក់​ថា កាលពី​​ថ្ងៃ​ទី​១៧ ខែ​តុលា​នេះ លោក ប៉េង ពោធិ៍នា រដ្ឋ​មន្ត្រី​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន បាន​ដឹក​នាំ​កិច្ច​ប្រជុំ​ផ្ទៃ​ក្នុង ដើម្បី​ពិនិត្យ​ពិភាក្សា​បន្ថែម លើ​សេចក្តី​ព្រាង​អនុក្រឹត្យ ស្តី​ពី​ការ​កំណត់​ល្បឿ​ន​សម្រាប់​យាន​យន្ត ដោយ​មាន​ការ​ចូល​រួម​ពី​ថ្នាក់​ដឹក​នាំ និង​មន្ត្រី​ពាក់​ព័ន្ធ​សរុប​ចំនួន​ ២៥​រូប​៕

​ដោយ៖ជា សុខនី

ads banner