រថយន្ត​ក្រុង​២០០​គ្រឿង​ ពី​ជំនួយ​ក្រុមហ៊ុន​ ប៊ូយ៉ុង​ គ្រុប​  នឹង​ធ្វើឱ្យកាត់​បន្ថយ​ការ​កក់​ស្ទះ​ចរា​ចរណ៍​ 

ភ្នំពេញ៖ក្រុមហ៊ុន​របស់​ប្រទេស​កូរ៉េ​ បាន​ផ្ដល់​រថយន្ដ​ក្រុង​សាធារណៈ​ថ្មី​២០០​គ្រឿង​ ដើម្បី​លើក​កម្ពស់​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​ និង​ចូល​រួម​កាត់​បន្ថយ​ការ​កក់​ស្ទះ​ចរា​ចរណ៍​។​ ពិធី​ចុះ​អនុស្សរណៈ​យោគយល់​គ្នា​ (​MoU​)​ នៃ​ការ​ប្រគល់​រថយន្ដ​ក្រុង​ចំនួន​២០០​គ្រឿង ​ដល់​សាលា​រាជ​ធានី​ភ្នំពេញ​ ក្រោម​អធិប​តី​ភាពឯកឧត្តម​​ ឃួង​ ស្រេង​ អភិ​បាល​រាជ​ធានី​ភ្នំពេញ​ និង​លោក​បណ្ឌិត​ LEE​ JOONG​ KEUN​ ប្រធាន​ក្រុម​ប្រឹក្សា​ភិបាល​ ក្រុមហ៊ុន​ ប៊ូយ៉ុង​ គ្រុប​ (​BOOYOUNG​ GROUP​)​ បាន​ធ្វើ​ឡើង​កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី​០១​ ខែ​កញ្ញា​ ឆ្នាំ​២០២២​កន្លង​ទៅ​។​

អ្នក​នាំ​ពាក្យ​សាលា​រាជ​ធានី​ភ្នំពេញ​  លោក​ ម៉េត​ មាស​ភក្ដី​ បានគូសបញ្ជាក់​នៅ​ថ្ងៃ​អាទិត្យ ទី​០៤​ខែកញ្ញា​ថា​ អាជ្ញាធរ​ក្រុងមិនទាន់​បាន​រៀប​ចំ​ផែន​ការ​ចាត់​ចែង​ចំពោះ​រថយន្ត​ក្រុង​សាធារណៈ​ចំនួន​២០០​គ្រឿង​ ដែល​ទទួល​បាន​ពី​ក្រុមហ៊ុន​ ប៊ូ​យ៉ុង​ គ្រុប ​(BOOYOUNG GROUP)។ លោក​លើក​ មិឡើង​ថា៖​ នចើយយើងត្រូវការរៀបចំផែនការ ថាត្រូវធ្វើលទទួលបានពីក្រុមហ៊ុន ប៊ូយ៉ុង គ្រុប («​ក្រុម​ហ៊ុន​ទើប​នឹង​ឱ្យ​ ហើយ​យើង​ត្រូវ​ការ​ពេល​រៀប​ចំ​ផែន​ការ​ ថា​យើង​ត្រូវ​ប្រើ​យ៉ាង​ម៉េច​ រៀប​ចំ​ខ្សែ​រត់​យ៉ាង​ម៉េច​ត​ទៅ​ទៀត​»​។​

កន្លង​មក​ ប្រទេស​កម្ពុជា​ធ្លាប់ទទួល​បាន​រថយន្ត​ក្រុង​សាធារណៈ​ ដែល​ជំនួយ​រដ្ឋាភិបាល​ចិន​ និង​រដ្ឋាភិបាល​ជប៉ុន​ ចំនួន​ជិត​២០០​គ្រឿង​ ដែល​ដំណើរ​ការ​រត់លើខ្សែចំនួន១៣ ​នៅ​ក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ​។​

នៅចំពោះមុខ​ជំនួយ​រថយន្តក្រុង​បន្ថែមពី​ប្រទេស​កូរ៉េ​នា​ពេលនេះ ​ប្រធាន​សមាគម​សេដ្ឋកិច្ច​ក្រៅ​ប្រព័ន្ធ​ លោក​ វន់​ ពៅ​ យល់​ឃើញ​ថា​ វាជា​រឿង​ល្អ​ណាស់​ ព្រោះ​​សាលា​ក្រុងរាជធានីភ្នំពេញ នឹងអាចយករថយន្តក្រុងទាំងនេះទៅពង្រីកបន្ថែមនូវសេវា​ដឹក​ជញ្ជូន​សាធារណៈ​របស់​រដ្ឋ​ ជូន​ទៅ​ដល់​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​។​ ហើយ​មួយ​វិញ​ទៀត​ បើ​សិន​ជា​សាលា​ក្រុង​ពង្រីក​សេវា​រថយន្ត​ក្រុង​ទៅ​កាន់​បណ្ដា​ខេត្ត​មួយ​ចំនួន​ គឺ​កាន់​តែ​ល្អ​ថែ​ម​ទៀត​ ជា​ពិសេស​ក្នុង​ឱកាស​បុណ្យ​ភ្ជុំ​បិណ្ឌ​។​ បុណ្យភ្ជុំបិណ្ឌដែលនឹងឈានចូលមកដល់នៅក្នុងអំឡុងចុងខែកញ្ញាឆាប់ៗខាងមុខនេះ។

លោក​ វន់ ពៅ លើក​ឡើង​ថា​៖ «កំណើនសេវាដឹកជញ្ជូនសាធារណៈ ចង់ឬមិនចង់ ​វា​នឹង​ប៉ះ​ពាល់​ដល់​អ្នក​ផ្ដល់សេវាដឹក​ជញ្ជូនឯកជន។​ ប៉ុន្មានទេ ហើយំណើរគឺមិនសូវប្រើសេវាដឹកជញ្ជូនបុណ្យភ្ជុំបិណ្ឌ។បើ​កាល​ណា​ឡាន​ក្រុង​ច្រើន​ អ្នក​ធ្វើ​ដំណើរ​ គេ​មិន​សូវ​ប្រើ​ប្រាស់​សេវា​ដឹក​ជញ្ជូនឯកជន​ ដូច​ជា​កង់បីខ្មែរ​ ឬ​កង់បី​ឥណ្ឌា​ប៉ុន្មាន​ទេ​។ ប៉ុន្តែ ​វានឹង​អាច​ជួយ​សម្រួល​ដល់​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​មួយ​ចំនួន​ដែល​គាត់​មិន​មាន​លទ្ធភាព​ និង​ជួយ​កាត់​បន្ថយ​ការ​កក់​ស្ទះ​ចរា​ចរណ៍​ថែម​ទៀត​ផង​»​។

បន្ថែម​ពី​នេះ​ទៀត​ លោក​ថា​ ដើម្បី​កាត់​បន្ថយ​ផល​ប៉ះ​ពាល់​អ្នក​ដឹក​ជញ្ជូន​ទាំង​នោះ​ រដ្ឋ​ត្រូវ​តែ​រៀប​ចំ​ដូច​ប្រទេស​ជិត​ខាង។​ មាន​ន័យ​ថា​ ត្រូវ​បែង​ចែក​ចំណត​រថយន្ត​ក្រុង​ ចំពោះ​ផ្លូវ​ណា​ដែល​រត់​ និង​ផ្លូវ​ណា​ដែល​មិន​រត់​ជា​ដើម​។

ជុំវិញបញ្ហានេះ ប្រធានអង្គការសម្ព័ន្ធគណនេយ្យភាពសង្គមកម្ពុជា គឺ លោកសន ជ័យ យល់ឃើញថា ជាក់ស្ដែងកាលពីមុនក៏ទទួលបានជំនួយរថយន្តក្រុងពីប្រទេសជប៉ុន និងចិនដែរ ប៉ុន្តែរថយន្តក្រុងទាំងនោះ មិនសូវជាទាក់ទាញអ្នកធ្វើដំណើរជិះច្រើនទេ។ លោកថា៖ «ដោយសារប្រជាពលរដ្ឋក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ ពុំសូវមានទម្លាប់ជិះ ខណៈពេលពួកគាត់មានយាន្តជំនិះផ្ទាល់ខ្លួន។ មួយទៀត រដ្ឋត្រូវតែពិនិត្យមើលលទ្ធភាពនៃ ការដាក់ចំណតសេវារថយន្តក្រុង ឱ្យចំនឹងសេចក្ដីត្រូវការរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ ទើប​ទទួល​បាន​ការ​គាំទ្រ​ច្រើន»៕

ដោយ៖ជា សុខនី 

ចំនងជើងរូបថត៖ពិធីចុះអនុស្សរណៈយោគយល់គ្នា (MoU) នៃការប្រគល់រថយន្ដក្រុងចំនួន២០០គ្រឿង ដល់សាលារាជធានីភ្នំពេញ ក្រោមអធិបតីភាពឯកឧត្តម ឃួង ស្រេង អភិបាលរាជធានីភ្នំពេញ និងលោកបណ្ឌិត LEE JOONG KEUN ប្រធានក្រុមប្រឹក្សាភិបាល ក្រុមហ៊ុន ប៊ូយ៉ុង គ្រុប

ads banner