ដោយសារកំពង់ផែសមុទ្រជាច្រើនជាប់គាំង ទំនិញជាច្រើនត្រូវបានដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវអាកាស

ទាំង​ចក្រភព​អង់គ្លេស​និង​អាឡឺម៉ង់​ កំពុង​រង​គ្រោះ​ដោយ​សារ​កង្វះ​សង្វាក់​ផ្គត់​ផ្គង់​ផ្ទាល់​ខ្លួន​។ នៅ​ទីក្រុង​ឡុងដ៍​ ក្រុម​ពាណិជ្ជកម្ម​មួយ​ក្រុម​ បាន​ព្រមាន​ថា​វិបត្តិ​សង្វាក់​ផ្គត់​ផ្គង់​របស់​ប្រទេស​នឹង​បន្ត​ដល់ឆ្នាំ ​២០២៣ ​ឬ​អាច​និង​យូរ​​ជាង​នេះ។​ ទន្ទឹម​នឹង​នេះ​ដែរ​ នៅប្លុក​អឺរ៉ុប​ដែល​ចាយ​ប្រាក់​អឺរ៉ូកា​ មាន​ការ​ថយចុះ​នៃ​ការបញ្ជា​ទិញ​ផងដែរ។

ផ្នែក​សំខាន់​មួយទៀត​ដែល​យើង​គួរសំលឹង​មើល​​ គឺ​​ទាក់ទងនឹង​និន្នាការ​ខ្សែ​សង្វាក់​ផ្គត់​ផ្គង់​ដែល​យើង​បាន​ឃើញថា​ កំពុង​លូតលាស់ខ្លាំង​​​កំឡុង​ពេល​មាន​ជំងឺ​រាត​ត្បាត​កូវីដ១៩​ គឺ​ តម្រូវ​ការ​កើន​ឡើង​សម្រាប់​ការ​ដឹក​ទំនិញ​តាម​ផ្លូវ​អាកាស​។ ការ​រីក​លូត​លាស់​នៅ​ក្នុង​វិស័យ​ជំនួញ​នេះ​គឺ​ជា​ ឱកាស ដ៏ល្អ​សម្រាប់​ឧស្សាហកម្ម​ផ្នែក​អាកាសចរណ៍​ ដែល បាន​រង​ផល​ប៉ះ​ពាល់​យ៉ាង​ធ្ងន់​ធ្ងរ​ ។

អ្នក​ជំនាញ​ខាង​ភស្តុភារ​មិន​ដែល​ធ្លាប់​សុបិន​ថា​ ចង់​ដាក់​ទំនិញ​ឧស្សាហកម្ម​ក្នុង​ប្រអប់​ នៅ​លើ​យន្ដហោះ​ឡើយ​ ព្រោះ​វា​ជា​វិធីសាស្ត្រ​មួយ​រហ័ស​ ប៉ុន្តែ​វា​ចំណាយ​ច្រើន​សម្រាប់​វត្ថុ​ធ្ងន់ ៗ​ ។

ជាមួយ​នឹង​ការ​ស្ទះ​ចរាចរណ៍​បញ្ហា​ដឹក​ជញ្ជូន​ដែល​កំពុង​កើន​ឡើង​ទ្វេ​ដង ​  ពិភព​លោក​ និង​ក្រុម​ហ៊ុន​ផលិតនិង​អ្នក​លក់​រាយ​ជា​ច្រើន​កំពុង​ព្រួយ​បារម្ភ​ថា​ ពួក​គេ​នឹង​ខក​ខាន​ការ​ផ្គត់ផ្គង់​នា​រដូវបុ​ណ្យ​ឈប់​សម្រាកខាងមុខ។

ការ​កើន​ឡើង​នេះ​ឆ្លុះប​ញ្ចាំង​មិន​ត្រឹម​ តែ​តម្រូវ​ការ​ខ្ពស់​នោះ​ទេ​វា​ក៏​បញ្ជាក់​ថា​សេវា​ដឹក​ជញ្ជូន​របស់​ក្រុមហ៊ុន​អាកាសចរណ៍​ក៏​ នៅ​ខ្វះ​សមត្ថភាព​ដែរ​។ ទំនិញ​ដឹក​តាម​អាកាស​ ភាគ​ច្រើន​នៅ​លើ​ពិភពលោក​ ត្រូវ​បាន​កេ​រក្សា​ទុក​នៅ​ក្នុង​ផ្នែក​ខាងក្រោម​របស់​យន្ត​ហោះ​ដឹក​អ្នក​ដំណើរ​។ ប៉ុន្តែ​ជាង​មួយ​ឆ្នាំ​កន្លះ​ចុងក្រោយ​នេះ​ក្នុង​ការ​រាត​ត្បាត​ជំងឺ​កូវីដ១៩ បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​ពាណិជ្ជកម្ម​នៅ​តែ​មិន​សូវ​ជា​ញឹក​ញាប់​ដូច​កាល​ពី​មុន​។

ត្រឡប់​ទៅ​ពេល​ដែល​កប៉ាល់​ដឹក​ទំនិញ​ Ever Given បាន​ជាប់គាំង​និងបាន​រារាំង​ចរាចរណ៍​នៅព្រែកជីក​ស៊ុយអេ​ អស់​រយៈពេល​ជិត​មួយ​សប្តាហ៍​កាលពីខែ​ខែមីនា​ មក​ ដែល​បាន​បង្ក​ឱ្យ​មាន​ការ​កើន​ឡើង​ថ្មី​នៃ​តម្លៃ​នៃ​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ទំនិញ​ តាម​កុងតឺន័រ។

តម្លៃ​ដឹក​ជញ្ជូន​គឺ​ ជា​សមាសធាតុ​សំខាន់​មួយ​នៃ​ថ្លៃ​ដើម​ពាណិជ្ជកម្ម​ ដូច្នេះ​ការ​ឡើង​ថ្មី​នៃ​តម្លៃ​នេះ​ បង្ក​ជា​បញ្ហា​ប្រឈម​មួយ​បន្ថែម​ទៀត​ ចំពោះ​សេដ្ឋកិច្ច​ពិភព​លោក​ខណះ​ពេល​សេដ្ខកិច្ច​ប្រទេស​នីមួយៗ​ កំពុង​តស៊ូ​ ដើម្បី​ងើប​ពី​វិបត្តិ​ពិភព​លោក​ដ៏​អាក្រក់​នេះ។  តម្លៃ​ដឹក​ជញ្ចូនតាម​កុងតឺន័រ​ មាន​ផល​ប៉ះ​ពាល់​ជាពិសេស​ ដល់​ពាណិជ្ជកម្ម​ពិភព​លោក​ព្រោះ​ ទំនិញ​ដែល​ផលិត​ស្ទើរ​តែ​ទាំង​អស់​ រួម​ទាំង​សំលៀក​បំពាក់​ ថ្នាំ​ និង​ផលិត​ផល​អាហារ​កែច្នៃ​ ត្រូវ​បាន​ដឹក​ជញ្ជូន​តាម​កុងតឺន័រ​។

ដើម្បី​ជួយ​កាត់​បន្ថយ​ ស្ថានភាព​ស្រដៀង​គ្នា​បែបនេះ នា​ពេល​អនាគត​គោល​នយោបាយ​ UNCTAD បាន​គូស​បញ្ជាក់​ពី​បញ្ហា​ចំនួន​បី​ដែល​ត្រូវ​ការ​ ការ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​គឹ  ការ​កែទ​ម្រង់​ការសម្រប​សម្រួល​ពាណិជ្ជកម្ម​ ការ​ធ្វើ​ឱ្យ​ប្រសើរ​ឡើង​នូវ​ការ​តាម​ដាន​និង​ការ​ព្យាករណ៍​ពាណិជ្ជកម្ម​តា​មសមុទ្រ​ និងចុងក្រោយ​គឺ​ការ​ពង្រឹង​លទ្ធភាព​ប្រកួត​ប្រជែង​ថ្នាក់​ជាតិ​។

ប្រភព៖ FT

ឆាយ រត្ថា
ឆាយ រត្ថា
លោក ឆាយ រត្ថា ជាបុគ្គលិកផ្នែកព័ត៌មានវិទ្យា នៃអគ្គនាយកដ្ឋានវិទ្យុ និងទូរទស្សន៍ អប្សរា
ads banner
ads banner
ads banner